Dijital reklam nedir?
Reklam, oldukça eski bir araçtır ve dönemsel şartlara göre kendine her zaman bir yol bulmuştur. Arkeolojik kazılarda bile reklama rastlanmış olması, bu aracın hem ticari hem de aynı zamanda sosyal açıdan ne kadar etkili olduğunu göstermektedir.
Orta çağ esnaflarının tellal ve çığırtkanlar ile ürün reklamı yapması da reklamcılıktaki yaratıcılığın önemli örneklerindendir. El ilanı olarak dağıtılan reklamlar ise gazetelerin yaygınlaşmasıyla sayfalara taşınmıştır.
Ondan sonra radyo ve televizyon hâkimiyeti ele geçirmiş olsa da reklama çağ atlatan en önemli olay, dijitalleşme olmuştur. E-ticaretin ortaya çıkıp yaygınlaşmasından sonrasında bu işi yapanlar, dijital pazarlama fikri ile kendilerine yeni bir reklam alanı yarattılar ve buldukları yönteme “dijital reklam” adını verdiler.
Dijital reklam; bilgisayar, akıllı telefon ve tablet gibi araçlar ile erişim sağlanan mecralarda, çoğunluğu çevrim içi olmak üzere yayınlanan reklamlara verilen genel addır. Dolayısıyla çoğu zaman bir web ağına bağlı olan kullanıcılara gösterilir. Sms gibi web bağlantısı gerektirmeyen dijital reklam çeşitleri de vardır.
Fakat daha çok kullanıcı ile etkileşime girebilen reklamlar bu tanıma dâhil edilir. Dijital reklam çeşitlerini geleneksel olanlardan ayıran en önemli özelliklerden biri ölçüle bilirliktir. Günümüzde e-ticaret siteleri bile bazen televizyon ve billboard gibi geleneksel reklam yöntemlerini tercih edebiliyor.
Dijital reklamların amacı nedir? Ne işe yarar?
Bir e-ticaret siteniz varsa, hem mevcut hem de zamanda potansiyel müşterilerinizin dijital mecralarda olduğunu bilirsiniz. Dolayısıyla dijital reklam vermenizdeki başlıca amaç, satışlarınızı artırmak olur. Dijital reklamların satışları artırma gücü ise fazla yüksektir.
E-ticaret şirketleri, bu reklamların olumlu etkileri sayesinde satışlarını ciddi miktarda artırmaktadır. Fakat reklamlarınızı satışa odaklamak zorunda değilsiniz. Dijital reklam çeşitlerini farklı amaçlar içinde kullanabilirsiniz.
Kısaca dijital reklamın ne işe yaradığı, sizin dijital reklam pazarlama stratejinizle de alakalıdır.
Dijital reklamlardan tanıtım konusunda da ciddi bir verim alabilirsiniz. E-ticaret markanızı yeni kurduysanız ya da yeni bir ürünü yelpazenize eklediyseniz, bunu duyurmak için reklamları kullanabilirsiniz.
Markanızın yıldönümlerini, vizyon ve misyonunu ya da kuruluş hikâyesini duyurma konusunda da reklamlar aracınız olabilir. Özellikle markalaşma sürecinde reklamları kullanmak çeşitli yararlar sağlayabilir. Marka bilinirliğini yaygın bir reklam ağıyla elde edebilirsiniz. Ek olarak kaliteli ve verimli reklamlardan itimat oluşturma amacıyla da yararlanabilirsiniz.
Tüketiciler, reklamlarda görüp tanıdıkları markalara daha çok güvenirler. Bu yüzden geniş ve sadık bir müşteri kitlesine sahip olan markalar bile devamlı olarak reklam verirler. Siz de e-ticaret markanızın bilinirliği için dijital reklam çeşitlerinden faydalanmalısınız.
Reklamlardan uzak durmanız, e-ticaret sitenizin unutulmasına sebebiyet verebilir. Dolayısıyla başlıca amacınız satışları çoğaltmak olsa da belirli dönemlerde markanızı hatırlatan reklam çalışmalarına yönelmenizde de fayda vardır. Dijital reklamların faydalarını da amacınız doğrultusunda değerlendirerek kendinize bir yol haritası çizebilirsiniz.